HIGH ADVENTURE OY

tiistai 22. tammikuuta 2013

Hakuprosessi Vol 2.

Kun vihdoin sain tiedon, että olin tullut valituksi kansainväliseen henkilöstövaihtoon, päätin kirjoittaa ilosanoman vaihtokohteeseeni Miami Beach Fire Departmentiin.
Olin onnesta soikeana valintani johdosta ja kaikki piti olla selvää lähtöni puolesta...Mutta kuinkas sitten kävikään?

Vastaus viestiini oli suunnilleen tälläinen;
Hienoa kuulla Sami, että olet tullut valituksi. Mutta emme pystykään nyt ottamaan sinua vastaan. Mutta toivotan sinulle onnea jatkoon ja toivottavasti löydät pelastuslaitoksen joka pystyy tarjoamaan sinulle mahdollisuuden.
Ensimmäinen ajatukseni oli: Mitäs nyt? Ei tästä tule mitään. Enkö pääsekään lähtemään?
Mutta onnekseni minulla on hyvät tukijoukot, jotka jaksaa kannustaa eteenpäin.
Kiitos Sanna!  Sanna=tukijoukot

Olin siis lähtöpisteessä.

Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja viestejä lähettämään ympäri Floridan osavaltiota.
Laitoin arviolta sähköpostia ehkä noin sataan eri toimialueeseen. Minulla ei siis ollut yhteyshenkilöä mihinkään pelastuslaitokseen. Avuksemme saimme etsintöihimme paikanpäältä mm. Suomi-talon puheenjohtajan Lantanasta. Ja joitakin yksittäisiä henkilöitä ympäri Floridaa. Kaikki tiedossa olevat kontaktimme pyrimme käyttämään. Olisi tärkeää tavoittaa sellainen henkilö, joka olisi kiinnostunut ja joka voi vaikuttaa asioihin.
Muutamaan viestiini vastattiin lyhyesti, että "emme ole kiinnostuneita vaihdosta" Pääasiallisesti viesteihini vastauksia ei ole kuulunut.
Miami-Daden alueelta annettiin ymmärtää, että vaihto voisi olla mahdollista. Mutta useiden viestien jälkeen selvisi, että kyseessä olisi 7 päivän vaihto ja minun pitää lähettää Interpolin turvallisuusselvitys ja syntymätodistus ja passijäljennökset...
Minunhan pitäisi löytää paikka, jossa voisin olla 3 kuukautta. Eli, se siitä sitten!

Onneksi minulla on vielä hyvin aikaa löytää vastaanottava pelastuslaitos. Ei vaivuta siis synkkyyteen.
Tällä hetkellä minulla on hyvä kutina paikan löytymisestä :) Mutta kerron siitä lisää kunhan saan varmistuksen vastaanottamisesta.
Nyt alankin keskittymään tulevan viikonlopun avantouinnin SM-kisoihin Peurungassa, johon osallistumme työkaveri-joukkueella. Laji on kansainvälinen 4 x 25m viesti. Joukkueemme nimi on: Ristonmaan Meduusat :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti