HIGH ADVENTURE OY

tiistai 9. huhtikuuta 2013

Toimintakykytesti työvuorossa

 
Vuosittain me palomiehet joudumme todistamaan toimintakykymme erilaisilla testauksilla.


Kuntoamme tarkastellaan 3:lla eri testauksella.
1.) Lihaskunto 2.) FireFit polkupyörä ergometri 3.) Toimintakyky

Minun eläkeikäni on 65 vuotta. Nyt nämä testit menee minulta 35-vuotiaalta helposti. Haluaisimpa nähdä sen brankkarin, joka 65-vuotiaana tekee vapisevin käsin ja koukkuselkänä nämä testit hyväksytysti.

Itse olen joutunut jo jonkin aikaa miettimään kuinka saan pidettyä itseni hyvä kuntoisena työmiehenä mahdollisimman pitkään. Palomiehenä täytyy muistaa, että oma keho on meidän paras työkalu ja siitä kannattaa pitää hyvää huolta. Tällä alalla huomaa helposti olevansa uudelleen koulutuksessa mikäli rajoittavia vaivoja alkaa esiintymään.
Vanhana kamppailulajien harrastajana olen joutunut tekemään valintoja liikunnan suhteen. Venähtäneitä nivelsiteitä, ylitaittuneita kyynärvarsia, korjailtuja polvia ja katkenneita käsiä nämä ovat minun saavutukseni vapaaottelusta. Varmasti kaikki nämä vaivat helpottaa kun ikää tulee...:)

Nyt pyrkimykseni on pitää itseni hyvä kuntoisena niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Nykyisin kuntoani ylläpidän kuntosalilla, seinäkiipeilyllä, pyöräilyllä ja henkistä hyvää fiilistä saan avannosta, vapaasukelluksesta ja kotona terrorisoin perhettäni sähkökitaralla. "Fear of the dark"

Tänään olen töissä ja kävin tekemässä savusukellus kuormitusta jäljittelevän testiradan ns. "Oulun malli" Testissä mitataan sykettä, palautumista ja aikaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti