HIGH ADVENTURE OY

perjantai 31. toukokuuta 2013

Arvasin, luulin, oletin, en tiennyt. Kunnes nyt H.A.R.R.T


Väsynyt mutta onnellinen. :)

Tämä viikko on mennyt erikoiskoulutuksen merkeissä. Suoritin köysipelastaja H.A.R.R.T II-tason 30h.
Viikko on ollut kaikin puolin onnistunut. Aurinko paistoi koko viikon ja nahka tummui, ainakin ranteista.
Keski-Suomen pelastuslaitos osti kolmitasoisen köysipelastaja koulutuksen High Adventures Oy:ltä.
Kouluttajat selvästi alansa huippuja ja koulutus oli erittäin hyvin suunniteltu ja toteutettu.
Koulutus antoi minulle paljon lisää erillaisia tekniikoita, joita en edes tiennyt olevan. Tärkeimpänä oli kuitenkin se kuinka teemme korkeanpaikan työskentelystä turvallisempaa.

Olin luullut tietäväni paljon turvallisesta köysipelastamisesta mutta nyt täytyy myöntää, että se oli vain luulo. Uuden opitun tiedon valossa "Operaatio Horisontti" saa ihon kananlihalle ja polvet veteläksi.
Viikon aikana meillä oli erillaisia pelastusteemoja. Tässä muutamia kuvia harjoituksista:








Nyt voin kertoa, että Keski-Suomen Pelastuslaitoksessa hypättiin köysipelastamisessa kohti ammattimaisuutta. Voin suositella H.A.R.R.T- koulutusjärjestelmää niille, jotka haluavat kehittyä köysipelastajiksi.



6 kommenttia:

  1. Hienoja kuvia ja meti kuinka paljon tulee asiaa tuona aikana, saatikka kun sen saa käytännön toteutukseen!
    Oli vissiin ihan ammamiehiä ne kouluttajat ;)
    T: 954

    VastaaPoista
  2. Joo olihan siinä viikolle ohjelmaa. Viikko oli rytmitetty ja suunniteltu onnistuneesti. Todella hyvä setti!

    VastaaPoista
  3. Heippa,

    Taas tarvii vähän apua tai vähän potkua pepulle. :) Mulla kyllä menee vielä pari vuotta treenaamiseen, kun saan ne PO kuntotestit suoritettua. Kannattaako hakea? Mä oon jo yli 30. :)

    Maria

    VastaaPoista
  4. Kuinka kaukana olet pääsyvaatimuksista?

    Totuushan on se, että palomieheksi ei pääse kuka vaan...
    Keskittymällä treenaamiseen ja lujatahto vie kyllä eteenpäin ja lopussa kiitos seisoo mutta helppo tie se ei ole.

    Älä lannistu, tee päätös, että haet vaikka 2014 alkavalle pelastajakursiille. Treenaa kovaa ja määrätietoisesti. :)

    VastaaPoista
  5. No en nyt tarkkaa tiedä, mutta esim. penkkipunnerrus po:lla 45kg/60s mulla menee vaan 30kg. Käsikohonta pari kertaa kun taas po on 6 krt siis noi on niitä mini vaatimuksii ja korjaa jos on mulla jotain väärin. Jalkakyykky sama kuin penkki. Eli aika huonoissa, kai? Cooper on kans mitä pitää treenata paljon. Noi on lähtö. Anna mulle raaka palaute. :)

    Ja tiedän todellakin ei pääse kuka vaan. Raaka peli se on.

    Joo nyt alkaa kova treeni. Mun mielestä on hyvä, että kuitenkin saa jotain kannustusta. Sillä mä jaksan mennä eteenpäin. Ja mä oon liian periksiantamaton. Jotenkin tuntuu, että on liian negatiivista saanut. En tiedä minkä takia?

    VastaaPoista
  6. Montako kertaa saat penkin tuolla 30kg? Muista kuitenkin, että kaikki on kuitenkin mahdollista.

    Laita itsellesi realistinen aikaraja ja jatkat kovaa treenaamista. Treenaa pelkästään kuntotestissä olevia liikkeita, toistoja, toistoja ja lenkkiä. Saat nopeasti tulokset nousemaan, mihin se riittää sen aika sitten näyttää.

    Aina löytyy niitä jotka antaa negatiivistä kannustusta mutta tee siitä itsellesi voimavara:)
    Itsekkin muistan joidenkin epäilykset opistoon pääsemisestäni.
    Mutta kuinkas kävikään? :)

    VastaaPoista